The 23rd annual University of Toronto National Biology Competition was held at participating schools on Thursday, April 27, 2017.

„The aim of the competition is to provide all high school students with an opportunity to test their knowledge and understanding of biology. We encourage participation of younger students, especially those in Grade 11.“ (University of Toronto)

Einundfünfzig Ostwaldianer aus vier Klassenstufen starteten bei der elften Wettbewerbsteilnahme unseres Gymnasiums. One PM EST war wie immer der Startschuss für 75 Minuten, in denen zeitgleich etwa 5000 students aus mehr als 250 highschools die 50 gestellten Aufgaben, mit pencil und rubber bewaffnet und OHNE dictionary, in Angriff nahmen.